Thursday, July 9, 2009

Alhamdulillah..


alhamdulillah, hari ini, dengan rasminya berakhirlah final exam bagi pelajar tahun 2 universiti ain shams. subjek terakhir kami adalah psychology (soalan mcq sebanyak 45 soalan dalam masa 1 jam). dan dengan rasminya juga cuti kami bermula walau agak lewat daripada universiti-universiti lain.

Kelahiran baru..

8 julai,tepat jam 3 pagi waktu mesir, ketika sedang berbual-bual dengan k.zah dan syifa' sambil melayan karenah sumayyah (anak k.zah) yang masih belum mahu tidur kerana tidak berapa sihat, saya dikejutkan dengan bunyi mesej yang datang daripada abang ipar. alhamdulillah syukur ke hadrat Illahi, kakak saya (k.na) dah selamat melahirkan seorang lagi putera seberat 3.07 kg selamat dilahirkan pada 6 julai 2009 jam 12.44 tengah hari di Hospital Mukah, Sarawak. kelahiran baru ini merupakan anak ke-2 k.na merangkap anak saudara saya yang ke-9. i.Allah doakan semoga putera ini akan menjadi penyambung generasi perjuangan Rasulullah dalam menegakkan syiar Islam. amiinn..


juga tahniah kepada k.bal dan ust yusri yang menimang cahaya mata sulung baru-baru ini.

selamat pengantin baru..

tahun ini, sekali lagi Rumah Kelantan Baru (RKB) meriah dengan 2 orang pasangan pengantin, Ust Toha dan K.za serta Ust Che Rahim dan K.mahanum yang selamat menyempurnakan majlis mereka pada 5 julai yang lalu. terlerai sudah persoalan yang bermain di fikiran tentang siapakah k.za yang menjadi pasangan ust toha. rupanya k.za yang dicari-cari tu adalah orang yang saya kenal. apepun, semoga mereka sentiasa di bawah rahmat dan inayah Allah dalm melayari mehnah hidup berumah tangga tambah-tambah di negara orang. semoga kebahagiaan mengiringi mereka hingga ke akhirnya..

selamat kembali ke malaysia..

sayonara buat mak dan ayah angkat Bait Nawa (nama rumah kami) iaitu K.lah dan ust Syah yang telah meninggalkan bumi Mesir pada 30 julai yang lalu. akhirnya sampai juga hajat 'mok' untuk melahirkan anak di Malaysia. alhamdulillah perjalanan mereka selamat dan dipermudahkan. terima kasih kerana sudi melayan karenah kami serta memberi nasihat dan panduan yang berguna buat kami untuk meneruskan hidup di perantauan. insyaAllah, andai diizinkan Allah, kita akan berjumpa di Malaysia

No comments: