Thursday, January 21, 2010

..::Exam Mode::..

بسم الله الرحمان الرحيم

Terima kasih ucu buatkan kami kek yang special ni (",)

Pertama sekali, salam imtihan buat semua warga azhari dan azhariah, bakal-bakal doktor dan doktorah yang telah, sedang dan bakal menduduki imtihan fasa 1 @ mid year exam @ peperiksaan pertengahan tahun dan nama-nama yang sewaktu dengannya.
Jika di Malaysia sekarang menghadapi gelombang PRK (pilihan raya kampus), kami di sini menghadapi gelombang IMTIHAN.

Tertarik untuk berkongsi kata-kata yang saya dapat daripada sahabat untuk sahabat..

:::Tidak ada daya dan kekuatan bagi manusia kecuali dari Allah. Apabila dia diserahkan pada dirinya sendiri, maka sungguh dia akan hancur dan binasa. Namun kalau dia menyerahkan segala urusannya kepada Allah Ta'ala dan meminta tolong kepada-Nya dalam menuntut ilmu, maka Allah pasti akan menolongnya. Allah 'Azza wa Jalla telah memberikan dorongan untuk berbuat demikian dalam Kitab-Nya yang mulia, Allah befirman : ( إياك نعبد وإياك نستعين ) Hanya kepada-Mu kami beribadah dan hanya kepada-Mu kami meminta pertolongan. [Al-Fatihah] :::

:::Bila mana keyakinan kita adalah keyakinan tertinggi pada Allah, segala yang sempit menjadi lapang, yang sulit menjadi senang, jiwa resah menjadi lapang:::

Semoga menjadi penawar buat kita dalam fatrah imtihan ini..Teruskan ISTIQAMAH dengan ibadah-ibadah sunat yang dilakukan..
..Salam imtihan..

Oppss, jangan lupa untuk bertanya khabar kedua ibu bapa kita ^-^



~Tak lupa juga selamat berkempen dan mengundi buat sahabat2 kampus di Malaysia ^-^

No comments: