Tuesday, May 12, 2009

Monolog Seorang Hamba

Tuhan...aku ini hamba-MU..pimpinlah
Tuhan..aku ini hamba-MU..ampunkanlah
Aku selalu membuat kesalahan..
Setiap hari aku membuat dosa..
Ampunkanlah hamba-MU ini..

Tuhan..hamba-MU ini lemah..
Memerlukan kekuatan dari-MU..
Jangan biarkan aku terumbang-ambing..
Dengan kehidupan dunia yang menipu..
Berilah aku petunjuk selalu..



IMAN ITU ADALAH SEGALA-GALANYA..
HIDAYAH..TINGGI NILAINYA..
TAUFIQ..SANGAT BERHARGA..
Anugerahkanlah kepadaku..
Agar aku mulia..di sisi-MU..

Tuhan..kalaulah bukan petunjuk dari-MU..
Sudah tentu aku tersesat jalan..
Kalaulah bukan taufiq dari-MU..
Menempuh jalan-Mu tentu tidak mampu..
Oleh itu..pimpinlah aku menempuh hidup..
Di dunia ini..
Begitulah harapanku pada-MU..
Setiap doa ku panjatkan..
ENGKAU dengarlah doaku ini..Ya Allah..
ENGKAU terimalah permintaanku..

No comments: