Monday, April 27, 2009

update..

rasanya seperti sudah lama tak update blog. fatrah exam bermula lagi. realiti seorang yang bergelar pelajar. exam datang dan pergi, mengingatkan diri yang sering alpa dengan nikmat kesenangan dunia yang sementara. hidup tidak semudah yang disangka. betul tak?

Putera sulung wanita pertama KPKM..

Masa yang ditunggu akhirnya tiba apabila telah selamat lahirnya seorang putera kepada K.ngah dan YDP Keluarga Pelajar Kelantan Mesir (KPKM) pada hari jumaat yg lalu. Kegembiraan jelas terpancar di wajah mereka berdua. Kami ahli KPKM mengucapkan sekalung tahniah kepada kalian. Moga kelahiran putera sulung ini memberi sinar kebahagiaan atas rasa syukur kepada Allah dan semoga anak yang lahir ini akan meneruskan kesinambungan perjuangan suci Islam. amiin~

(penantian seterusnya : k.bi, k.bal, k.sha n k.lah – xsabar menunggu bayi2 Mesir yang bakal menggantikan bayi2 yg telah pulang ke Malaysia)

Syukur...

Alhamdulillah, akhirnya pada hari Isnin, 20 April 2009, solat hajat perdana telah berjaya dilaksanakan sempena fatrah exam yang semakin rancak dan bangunan baru Rumah Kelantan yang sedang dalam pembinaan. Seperti program-program besar yang lain, dapat dilihat semangat kerjasama ahli KPKM apabila masing2 sanggup meluangkan sedikit waktu untuk sama2 gotong-royong bagi melancarkan perjalanan program walaupun masing-masing sibuk dengan study. Terasa seolah-olah gotong-royong kenduri di Malaysia. Semoga usaha ini diberkati Allah dan semangat kerjasama dalam diri individu Muslim sentiasa mekar selamanya.

makan bawang je??


Girl’s Day Out ‘09

Pagi Isnin mencatat satu sejarah tersendiri bagi akhawat PERUBATAN muhafazah Kaherah. Sebagai simbolik penangguhan Smart Circle (SC), Biro Pembangunan Insan, Biro Sukan dan Biro Akademik PERUBATAN telah berjaya mengadakan SC Gabungan atau “Girl’s Day Out” bertempat di Hadiqah Dauliah. Walaupun penyertaan yang kurang memberangsangkan terutama bagi akhawat Universiti Ain Shams dan Azhar disebabkan fatrah exam yg semakin hampir, diharapkan Girl’s Day Out kali ini berjaya memupuk semangat UKHUWWAH ISLAMIAH dalam kalangan ahli PERUBATAN yang hadir.

Sabda Rasulullah S.A.W:
“Tidak beriman seseorang mukmin itu sehingga dia mengasihi saudaranya sebagaimana dia mengasihi dirinya sendiri” -H.R Al-Bukhari dan Muslim



No comments: